Opowieści z Narnii

Po  opublikowaniu escape roomu o Narnii, otrzymałam od Was wiele pytań odnośnie tej gry. Tak, wiem, nie jest intuicyjna. Trzeba pogłówkować i się różnych rzeczy domyślać. I taki był mój zamiar. Gra została stworzona dla klasy bardzo bystrych dzieciaków, które lubią takie nieoczywiste wyzwania.  Dlatego też dla tych z Was, którzy chcą wykorzystać ten materiał, ale boją się, że uczniowie sobie nie  poradzą – załączam instrukcję, która umożliwi Wam przygotowanie ewentualnych kół ratunkowych.

INSTRUKCJA OPOWIEŚCI Z NARNII

1. Do narni wchodzimy przez szafę widoczną na slajdzie nr 1.

2. Teraz trzeba znaleźć drozda. Jest to drugi ptak, w drugim rzędzie.

3. Kolejny slajd to trzy zagadki do rozwiązania. 

 a) Po pierwsze trzeba ułożyć puzzle mapę Narnii, na której znajduje się szyfr podstawieniowy. Np. W pierwszej kolumnie są litery A i Z, co oznacza, że zamiast A piszemy Z i odwrotnie.

b) Następnie trzeba odszyfrować tekst ukryty na pniu drzewa pod śnieżynką. Brzmi on tak:  Symbol to przedmiot cecha sytuacja w utworze bedacy znakiem glebiej ukrytej treści

c) Pod odciskiem palca na gałęzi kryje się kolejna wskazówka: III7 / XI3 /VII4 /IX2 W odszyfrowanym tekście z punktu b) odszukujemy głoski  wg wskazówki. Liczba rzymska oznacza numer słowa, arabska liczbę głoski: III7 =T, XI3= R VII4 = O IX2 =N  [hasło: TRON]

4. Przejście do kolejnego slajdu jest pod gałęziami. Tutaj na tablicy szyfru należy kliknąć znaki odpowiadające literom hasła TRON

5. Kępa traw ukrywa zadanie z symbolami. Jeśli je rozwiążesz uzyskasz pierwszą część hasła: CS1950

Druga część hasła ukryta jest pod białym lisem. Znajdziecie tam tekst: Opowieści z Narnii mają ukryte znaczenie są metaforą odnoszącą się do ważnej kulturowo ksiązki. Kod część 2: LEWIS

Przejście dalej pokazuje strzałka.

6) Kolejny slajd to dwa zadania. Zadanie ukryte w posągu znajdującym się po środku to zadanie prawda- fałsz. Trzeba zaznaczyć prawdziwe zdania i spisać znajdujące sie przy nich cyfry.To, czy dobrze oznaczyliśmy zdania możemy sprawdzić dzięki zadaniu ukrytemu w głowie trzeciego posągu po lewej. Przejście do kolejnego slajdu znajduje się w latarni. Tutaj bardzo ważne jest, aby poprawnie wykonać zadanie i wiedzieć, które liczny odpowiadają prawdziwym informacjom.

7. Nad drzwiami znajduje się plansza QR kodu. Trzeba ją pobrać i w paincie zamalować cyfry, które zdobyliśmy na poprzedniej planszy, czyli 1,3,6,7, 10, 13, 15, 16, 19, 20. Powstanie wtedy QR kod do zeskanowania 

Wskazówka, która otwiera kolejne przejście – odcisk łapy po lewej stronie. Hasło to: BIBLIA

8. Klikając na lwa przechodzisz do ćwiczenia. Jeśli je poprawnie rozwiążesz ukaże się kod 2805. Klikasz w Oko Opatrzności i wpisujesz kod na klawiaturze przy drzwiach i  wciskasz OTWARTE. 

 

Odkrywasz interpretację symboliki Narnii i spotykasz się z Aslanem (odcisk łapy). Pod mewą po prawej stronie znajdziesz certyfikat ukończenia zabawy.

Dodaj komentarz